-->

Ogos 20, 2017

Kisah Komando Malaysia Di Bosnia - Pathfinder2

Kisah Komando Malaysia Di Bosnia - Pathfinder2,ok!

Assalamualaikum..
Alhamdulillah semoga sahabat sekalian berada dalam rahmat Allah.
Pathfinder 2

Kisah Komando Malaysia Di Bosnia - Pathfinder2

Tun Mamat menegur Mejar Uncle Sam.
"Sir. I cannot sure your team will safe if you not follow my order. My team and I will make sure you finish up your job. Can we make a deal?"
"I am sure you know what this is for?"

Sambil memberikan rifel kepada Mejar.
"Make use with it. It will became nasty out there".

Sambil pendekar lain menjeling ke arah Tun Mamat, Tun Mamat menyambung bicara.

"Koperal pastikan armor mencukupi. Tolong tunjukkan mereka safety pin di mana. Takut masa nak menembak mereka lock".

Maka riuh bilik taklimat dengan ketawa. Tanpa memahami bahasa, tentera Uncle Sam turut ketawa.
"By the way Sir, please make sure all your equipment and goods are enough. In the good condition. Also.. I hope all your Troop in a good health and fit", ujar Tun Mamat dalam nada sinis.

"Prepare yourself and we move tonight. I don't want anybody die on my responsibility". Tun mamat mengarahkan koperal untuk memastikan kenderaan logistik.

Condor digunakan untuk membawa mereka ke destinasi. Sebagaimana rancangan seperti di dalam bilik taklimat, mereka perlu berjalan memasuki kawasan musuh.

Sampai masa yang ditetapkan, mereka telah berkumpul untuk dibawa pergi. Diikuti dengan 10 orang Resistance untuk membawa peralatan serta tugasan tertentu.

Walaupun Tun Mamat mahir dengan selok-belok setempat dan bukan pertama kali menjangkau ke kawasan musuh, tetapi khidmat resistance tetap diperlukan. Lebih mudah jika ia kampung halaman sendiri.

Tiba di pos terakhir, tempat di mana pendekar daripada Skuadron yang lain berkawal. Tun Mamat memberi salam. Dan bertanyakan tentang perimeter kawasan.

Pendekar yang berkawal di atas pergunungan telah memberi sedikit maklumat. Tentang pergerakan musuh dan sekitar. Tun Mamat ternyata mendapat maklumat penambahan yang sangat berguna daripada pendekar yang berkawal.

Hal ini dibincangkan bersama dengan Mejar daripada Uncle Sam. Supaya tugasan dapat dilaksanakan dengan jayanya.

"Sir. We must move now", ujar Tun Mamat. Yang mengetuai 6 orang pendekar, 6 anggota daripada Uncle Sam serta 10 orang Resistance.

10 orang daripada resistance ini adalah yang dipilih khas oleh Tun Mamat sendiri. Berdasarkan pengalaman dan skill mereka. Kesemua mereka adalah anak didik Tun Mamat dan pendekar.

Tun Mamat menggelarkan mereka The Reaper.
Anak muda Bosnia yang dilatih untuk membunuh. Mahir dalam crossbow.

Crossbow dibawa masuk dari Italy.
Seramai 23 orang meredah kepekatan malam melalui tali air. Tali air akan membawa ke pergunungan. Yang jelas tiada periuk api di tali air atau sungai kecil.

Setelah hampir 20 km meredah malam...
Mejar bersuara, "Leftenan. My man needs to stop. We have March long enough".

Tun Mamat membalas, "Sir. We are not going picnic. We're in enemy territory. We can be spotted. This is how you train Sir?"

"In my country only school boy March 20 km".
"Koperal, Samad dan Majid. Bawa 5 orang Resistance dan peralatan berjalan 1 jam ke hadapan. Pastikan perimeter selamat. Saya akan menyusul kemudian", arah Tun Mamat.

Bersama pendekar yang tinggal, Tun Mamat berbual.
"Sakit jiwa aku melihat mereka ni. Baru 3 jam berjalan dah nak berhenti. Dah macam bawa budak tadika", Tun Mamat merungut.

Hassan berkata, "Kita ni dah macam babysitter Tuan. Ada hati nak ketuai operasi".

Setelah hampir setengah jam mereka berhenti, Tun Mamat bersuara. "Sir. We must keep moving. Check all your goods. Nothing left behind".

Mereka meneruskan perjalanan. Sehingga bertemu kumpulan koperal. Perjalanan diteruskan lagi sehingga ke kaki gunung.

Tun Mamat mengarahkan Samad dan Hassan membawa 3 orang Resistance berlari setengah jam ke hadapan dan pastikan perimeter. Berhenti.

Apabila kumpulan induk sampai ke tempat kumpulan Samad, Tun Mamat mengarahkan Majid dan Roslin membawa 3 orang Resistance berlari setengah jam ke hadapan. Serta memastikan perimeter.

Begitulah drill yang dilakukan oleh Zaini dan Megat.

Sehinggalah terjumpa bandar di hadapan mereka. Hari sudah hampir siang. Tun Mamat mengarahkan koperal untuk meninjau bandar sebagai tempat mereka berehat.

Mencari terowong parit tempat mereka bersembunyi dan tidur.

Insyallah jika di izinkan kita akan bertemu di lain waktu dan ketika.

kredit
FB Page Rejimen Gerak Khas

----------------------------
Peminat Ray-Ban dan G-Shock? Dapatkan Kacamata Ray-Ban Original dan Casio G-Shock Original!