-->

Oktober 21, 2017

Ditetak Hanya Kerana Tegur Minta Perlahankan Muzik Radio.

Oleh : Bernama
Seorang remaja lelaki cedera parah di bahagian belakang dan kepala akibat ditetak, gara-gara menegur dua lelaki yang memasang muzik dengan kuat daripada pembesar suara kereta di Flat Jalan Tasek 64, Bandar Seri Alam, dekat Pasir Gudang, awal pagi semalam.
Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supt Jokhiri Abd Aziz berkata kejadian berlaku pada jam 2.05 pagi apabila mangsa berusia 17 tahun diserang kira-kira 15 lelaki di kawasan perumahan itu.
Gambar - Google
Katanya, kejadian dipercayai berpunca apabila mangsa menegur dan menasihati dua daripada suspek kerana memasang muzik dengan kuat menggunakan pembesar suara kereta mereka yang diletakkan di kawasan flat tersebut.
"Teguran itu menyebabkan berlaku pertengkaran dan pergaduhan kecil sebelum sekumpulan suspek lain iaitu rakan kepada dua suspek yang awal, datang menaiki sebuah kereta dan beberapa motosikal.” katanya dalam kenyataan, hari ini.
Berdasarkan siasatan, sekumpulan lelaki itu kemudiannya mengerumuni mangsa yang mana beberapa suspek membawa parang dan pisau dan menyerang mangsa hingga mengakibatkan kecederaan parah di bahagian belakang badan dan kepala mangsa, katanya.
“Kesemua suspek dipercayai bukan penghuni di kawasan flat tersebut,” katanya.
Jokhiri berkata mangsa yang cedera parah kemudiannya dihantar dan dirawat di Hospital Sultan Ismail (HSI) di Johor Baharu dan kini berada di bawah pengawasan rapi pihak hospital.
Kes disiasat mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan (merusuh dengan senjata) dan Seksyen 326 Kanun Keseksaan (mendatangkan cedera parah dengan senjata).
Beliau berkata sehingga kini belum ada tangkapan dibuat dan pihak polis sedang giat memburu suspek yang terlibat.
"Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat diminta untuk menghubungi balai polis berhampiran untuk membantu siasatan," kata Jokhiri.