-->

Oktober 05, 2017

Lakonan Semula Aksi Dari Filem 'Tak Senonoh' Oleh MURID SEKOLAH RENDAH..

Oleh : Zeeda Aziz
Lakonan semula aksi dari filem pornografi oleh MURID SEKOLAH RENDAH
Seorang guru meminta saya tulis mengenai apa yang berlaku di sekolah tempat beliau mengajar. Ibubapa, sila baca dan fahamkan isu ini. 
................................
Madam DD..
Saya ada satu isu yang baru saja berlaku di sekolah. Isu Ini sangat menyesakkan dada..😰
Baru dua hari lepas, seorang murid PEREMPUAN telah ditangkap melakukan oral sex pada 2 orang rakan sekelas dimana dia 'mengulum alat kelamin' rakannya. Dalam masa yg sama, sebelah tangan ligat mengusap alat kelamin rakan yang seorang lagi..😩
Dan murid ini baru DARJAH SATU, puan...😥
Apabila disoal-siasat, rupanya kelakuan murid perempuan ini bukanlah yang pertama malah sudah berulang kali tetapi tiada yang memaklumkan kepada kami para guru, sedangkan biasanya murid² tahun satu lah yang paling kepoh. Ada saja yang mahu diadu tentang rakan², tapi hal yang ini pandai pula pakat sorok!
Ibubapa murid ni sudah dipanggil ke sekolah.
Apa yang mengejutkan ialah, rupa²nya murid ni sangat kerap menggunakan telefon pintar mereka. Dan di dalam telefon mereka terdapat aplikasi "sex game" dan juga simpanan video² lucah.
Apa yang menyesakkan otak saya, kenapa ada ibubapa yang ambil mudah soal ini? Sedangkan mereka tahu telefon mereka ada bahan² tak senonoh dan tidak sesuai untuk tontonan anak kecil. Kenapa boleh membiarkan anak seusia 7thn dengan mudah mengakses telefon mereka tanpa rasa malu atau bersalah??
....................
Serabut kepala saya. Nak buat pendidikan maruah untuk kanak² dan remaja, ramai pula mak bapak pula jenis tak bermaruah. Memang menuju kiamat sungguh la kita ni.