Gambar Istana Dajjal yang Sudah Siap Dibina di Jabbal Habshi ..Ya Allah Tolongla kami Melawan Dajjal !! - La iye Ker

Hot





Mac 29, 2017

Gambar Istana Dajjal yang Sudah Siap Dibina di Jabbal Habshi ..Ya Allah Tolongla kami Melawan Dajjal !!




GAMBAR ISTANA DAJJAL SUDAH SIAP DIBINA Di JABAL HABSHI| Inilah Istana Dajjal sedang dlm pembinaan di Jabal Habshi.. Menurut alim ulama Mesir, may be dajal will be appear from this place which is out of Haram range in Madina…

Dari Jabir bin Abdullah, Rasulullah SAW bersabda:“Bumi yang paling baik adalah Madinah….

Pada waktu datangnya Dajjal nanti ia dikawal oleh malaikat. Dajjal tidak sanggup memasuki Madinah. Pada waktu datangnya Dajjal (di luar Madinah),kota Madinah bergegar tiga kali.

Orang-orang munafik yang ada di Madinah (lelaki atau perempuan) bagaikan cacing kepanasan kemudian mereka keluar meninggalkan Madinah.Kaum wanita adalah yang paling banyak lari ketika itu.

Itulah yang dikatakan hari pembersihan.Madinah membersihkan kotorannya seperti tukang besi membersihkan karat-karat besi”. (Hadis Riwayat Muslim)



Dari Abdullah ibn Shafeeq, daripada Muhjin ibn Adraa, Rasulullah SAW bersabda kepada orang ramai;”Hari Pembebasan, Hari pembebasan, Hari Pembebasan!” dan mengulanginya tiga kali. Baginda SAW ditanya oleh seorang sahabat,”Apakah Hari Pembebasan?”.

Baginda SAW menjawab:”Dajjal (penipu pada akhir zaman), Dajjal akan datang, memanjat dan menetap di atas Jabal Habshi, melihat ke arah Madinah dan bertanya kepada para pengikutnya; Adakah anda melihat Istana Putih itu?.itulah Masjid Muhammad.

Kemudian Dajjal akan cuba mendekati kota Madinah dan mencari jalan di setiap sudut tetapi malaikat menghalalangnya dengan pedang dan Dajjal akan sampai ke tanah lapang Al Jurf dan membuat kem.

Madinah akan bergegar sebanyak 3 kali dan akan ada orang munafik lelaki atau wanita keluar untuk menyertai Dajjal,ini adalah hari pembersihan”. (Hadis Sahih Shawahid oleh Sheikh Mustafa al ‘Adawi dalam Sahih al Musnad, Hadis al Fitan (Jilid: 1991, m/s: 496).





Dari Abu Darda r.a.,Rasulullah SAW bersabda,”Jika sesiapa belajar dengan ‘mata hati’ dalam 10 ayat pertama Surah Al-Kahf, dia akan terlindung dari fitnah Dajjal”.(Hadis Riwayat Muslim)

Adakah kita telah siap sedia berhadapan dengan al Masih ad Dajjal?. Segala kelengkapan untuk Dajjal telah dipersiapkan oleh pengikutnya dan terbukti berdasarkan hadis-hadis berkaitan…..





Akan tetapi harus diingat bahawa Dajjal tidak akan datang kepada setiap orang manusia dan di setiap penjuru muka bumi ini dengan memperlihatkan dirinya yang ‘bermata satu’ (luaran) untuk membuktikan dan juga menyesatkan manusia tetapi cukup sekadar menciptakan satu sistem kehidupan yang mana manusia dipersembahkan dalam pelbagai aspek duniawi yang sibuk,penuh nikmat,keselesaan,tidak bertuhan dan jauh dari pegangan mahu pun petunjuk al Quran dan as Sunnah agar umat Islam sentiasa lalai dan menjauhkan diri dari beriman dan bertaqwa kepada Allah SWT sehinggakan dalam diam ia membutakan ‘mata hati’ di dalam diri kita….

Inilah sebahagian fitnah al Masih ad Dajjal..Adakah kita Sedar?,Masih Lalai?,Sibuk dengan duniawi? Wallahu a’lam.. KREDIT ZAKRI ALI….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan