-->

September 14, 2014

Al Fatihah, Ustaz Lotfi Ariffin Meninggal Dunia

Terdahulu admin mengajak pembaca budiman semua menghadiahkan surah Al Fatihah kepada allahyarham Ustaz Lotfi yang telah kembali ke rahmatullah sebagai seorang syuhada menentang musuh Allah, tentera Basyar di Syria.

Al Fatihah, Ustaz Lotfi Ariffin Meninggal Dunia

Assalamualaikm...telah perginya seorang sahabat buat diriku..ulama dan mujahid buat ummah ini...pemergiannya sangat dirasai kepada kami disini..beliau tempat kami menadah ilmu dan membuat rujukan dlm permasalahan agama.

Beliau bukan sebarangan ulama..tetapi ulama yang menegakkan apa yang terkandung didlm alquran dan sunnah..ulama yang menjadi contoh buat umat ini khasnya di bumi Nusantara..beliau telah berjihad di Afghanistan bersama syekh Abdullah Azam..di Tajikistan bersama Ibnu Khattab..berjihad di kepulauan Maluku membela umat islam yang dibunuh oleh pasukan salib dan menemui Rabbulalamin dalam misi jihad di bumi Syam...ditempat yang tidak berkobarnya jihad beliau adalah seorang pendakwah yang tidak takut dengan ancaman dari penentang kebenaran..penjara adalah sebahagian dari kehidupan beliau... semoga Allah menerima segala amal soleh beliau..

Ana tetap merinduimu ustaz.


Ketika ulama2 kononnya pencinta Allah dan Rasul sedang berdepan dengan silau lampu camera setiap hari...Ulama penegak sunah berdepan dengan silau percikan bom dan peluru ...

Mereka yang kononnya ulama rabbani menyeru ummah berani dan sanggup berkorban untuk agama...dimalam harinya cukup enak tidur bersama isteri diatas kelembutan tilam...perut mereka sidikit pun tidak pernah merasa lapar dijalan Allah.

Sedangkan ulama hakiki sedang tidur bertilamkan tanah berbumbungkan langit kerana mempertahankan agama.

Mereka yang kononnya ulama pewaris nabi.. hakikatnya mengisi tembolok masing2 atas alasan2 syarei...

Hakikatnya mereka bukanlah ulama pewaris nabi...tetapi ulama periuk nasi..ulama" dunia" ini takut kehilangan rezeki kerana aqidah kpd Rabnya telah cacat...mereka terlalu takut mendengar penjara..kerana tidak begitu kenal bahayanya neraka jahanam..mereka terlalu senang dengan pujian..kerana mereka terlupa nak baca sirah bagaimana Nabi yang mulia dicerca..


Bangunlah wahai ummah..!!!
Kalian hanya perlu ulama pewaris nabi...
Nabi berdakwah dengan berani..
Nabi terjun di medan jihad fisabilillah..
Nabi tidak melutut menadah rezeki...
Nabi beramal kemudian disampaikannya...
Akhir kata dari ku ..bangkitlah ummah..!!! bangkitlah ummah !!!
Setiap dari kalian ada keberanian..
Satukan setiap keberanian itu..
Ianya akan menjadi gelombang besar buat ummah ini.
Inilah gambar kenanganku bersama ust mohd Lutfi...moga Allah terima beliau sebagai syahid..

Al Fatihah, Ustaz Lotfi Ariffin Meninggal Dunia

— with Abu Sayfullah Ibnu Khalid.

#Semoga jualbeli allahyarham diterima Allah S.W.T.....teringat pesanan beliau kepada rakyat Malaysia.


sumber
Abu Talhah II
Ahmad Salman Abdul Rahim