-->

Jun 03, 2018

Awek Cendol Dah Jadi Pengasas Produk Kecantikan Pula Dah..

Oleh : Khairul Yoi

Awek Cendol Dah Jadi Founder

Abah puasa ni, nak maki pon serba salah. Tapi kalau aku termaki jap lagi ni aku topap balik la dengan zikir. Takde la rongak habis pahala aku.





Korang pon tau betapa bangangnya makhluk sekor ni, masa dia "debute" dan famous pon hasil susah payah korang yang viralkan dia dengan pakwe sendu dia pasal kes lapar cendol itu hari. Aku ingat habis setakat tu je. Rupanya video dia yang takut kilat pon korang gigih share smpai berpuluh ribu. Dengar kilat pon nak menangis ini kalau kena tengking dengan aku boleh arwah terus agaknya.

Dah pemes pon budak batak ni. Terima kasih kepada netizens. Siap boleh jadi founder lagi. Kalau korang beli aku taktau la nak cakap apa. Dah tau dia tak cerdik celah mana pulak tetiba datang jadi founder ni? Tergedik-gedik macam agar-agar milo, bagus lagi Faiz Roslan. Bangang-bangang dia pon takde pulak buat produk kilo jual kat orang. Kalau dia buat jugak pasni memang aku hentam jugak. Tau dah, diorang ni memang takde masa nak kaji pasal produk sebab sibuk layan socmed untuk cari followers. Takdenya dia nak test kat diri sendiri bagai, nak buat clinical test apatah lagi. Nak buat RND jauh ke laut.

Kalau abah jadi awek cendol ni, abah takde la bodoh nak jadi founder produk kecantikan. Duit dah berkepuk hasil buat paid review, abah pacak stall cendol bawah pokok ketapang. "Stall Cendoll Pipi Merah", abah buat la cendol buah, cendol pulut, cendol durian, cendol aiskrim, cendol jelly, cendol coco crunch, yada yada yada. Kau tanya la berapa orang menitik air liur baca part cendol ni. Lagi masyuk dari kau jadi founder produk kilo. Halal pon halal dari kau baraikan muka orang elok kau kenyangkan perut orang.

Melayu nak jatuhkan melayu? Tak kot. Aku Arab Siam. Kau la melayu. Hebebbebebe

#skuadpenggunabijakmalaysia
#skuadpenggunabijakbrunei
#skuadpenggunabijakindonesia
#skuadpenggunabijaksingapore
#skuadpenggunabijakborneo
#skuadantikilo
#skuadantisampah
#kilovengers