-->

Januari 10, 2019

Lelaki Ini Kuburkan Diri Sendiri Untuk Dilahirkan Semula Sebagai Tuhan


Seorang lelaki dari India diselamatkan oleh polis tempatan, selepas menguburkan dirinya selama kira-kira 8 jam. Apabila disoal siasat, beliau berkata tindakan itu dilakukan untuk dilahirkan semula sebagai Tuhan.

Kejadian ini bermula ketika Deeraj Kharol, seorang tantra yang tinggal di kuil di kampung Karocho ka Khda, Rajasthan, India, mengumumkan bahawa beliau merancang untuk menguburkan dirinya sebagai sebahagian dari ritual aneh untuk mencapai 'samadhi', dan dibangkitkan semula sebagai Tuhan (tiga hari kemudian).

Daripada mempersoalkan idea 'gila', penduduk kampung bersemangat dan menawarkan bantuan kepadanya. Mereka pun menggali lubang berhampiran kuil yang Deeraj tinggal di.

Pada hari pertama Navratra, penduduk kampung akhirnya menanam lelaki itu mengikut arahan yang diberikan. Ritual ini juga disaksikan oleh beberapa penduduk dari kampung sekitar. Setelah menutup lubang itu dengan kepingan batu dan lumpur, mereka meneruskan upacara di kubur Deeraj.

Berita tentang ritual itu tersebar dengan pantas di kalangan masyarakat setempat dan sampai ke pengetahuan pihak polis daerah Rajashtan. Sejumlah pegawai bergegas ke kampung Karocho ka Kheda untuk menyelamatkan Deeraj.

Bagaimanapun kehadiran pegawai polis di tapak upacara, mereka telah di halang oleh penduduk tempatan kerana ia dianggap mengganggu upacara mereka. Selepas melalui proses perbincangan yang panjang, pegawai polis yang bernama Mansingh berjaya meyakinkan penduduk bahawa Deeraj akan mati lemas jika mereka tidak dibenarkan untuk membongkar kuburnya.

Apabila kubur dibongkar, keadaan Deeraj kelihatan sangat membimbangkan dan hampir tidak sedarkan diri. Beliau dibawa ke pusat kesihatan terdekat, dan menurut laporan keadaan semakin stabil.

Beliau memberitahu pegawai-pegawai bahawa ritual itu adalah hasratnya sendiri untuk mencapai 'samadhi', ini tidak ada kaitan dengan penduduk kampung kerana mereka hanya membantu mengikut

arahannya.
----------------------------
Peminat Ray-Ban dan G-Shock? Dapatkan Kacamata Ray-Ban Original dan Casio G-Shock Original!