-->

Julai 14, 2019

"Mati Dibalas Mati," Kata Ibu Zulfarhan, Cerita Lengkap Bagaimana Tok Bomoh Tuduh Zulfarhan Curi Laptop..

SEMASA | Mati dibalas mati. Itulah kenyataan Siti Hawa yang juga ibu kepada Zulfarhan yang menjadi mangsa buli UPNM kerana dituduh mencuri komputer riba.



Kes itu kembali diperkatakan netizens berikutan 31 Julai 2019 ini adalah tarikh penentuan samada kesemua 19 OKT itu didapati bersalah ataupun dibebaskan dari pertuduhan.

Sebelum ini adik yang juga anak kedua kepada Siti Hawa ada meluahkan kekecewaannya apabila beberapa suspek dilihat ketawa dan senyum ketika menghadiri perbicaraan mahkamah, seolah-olahnya tiada langsung perasaan bersalah atas apa yang mereka lakukan terhadap arwah.




Anak kedua Siti Hawa yang dikenali sebagai Zulhelmie itu turut berkongsikan cerita sebenar yang berkaitan tok bomoh yang mana sering menjadi tanda-tanya dikalangan netizens.

Wajah tok bomoh..


Bagaimana peranan bomoh menyebabkan Zulfarhan menjadi mangsa..




Diharapkan keputusan hakim pada 31 Julai 2019 kelak akan dapat memberikan keadilan kepada adik Zulfarhan yang jelas-jelasnya menjadi mangsa fitnah dan buli.

Sepatutnya pelajar yang kehilangan barang perlu 'memproses' masalah itu mengikut SOP dan garis panduan yang mana ianya tidak memudaratkan nyawa mana-mana pihak.

Kegagalan menyelesaikan masalah menggunakan otak dan  berpandukan emosi hanya akan mengundang masalah demi masalah. Dan seperti ibu Zulfarhan, penulis juga bersetuju mati dibalas mati. Semoga yang membunuh Farhan dihukum GANTUNG SAMPAI MATI. Sebagaimana keluarga Farhan sedih anak mereka mati didera, seperti itu keluarga suspek patut merasa supaya pengajaran ini sampai kepada semua pihak. - 14 Julai 2019.